teisipäev, 1. märts 2011

"Minu kodumaa" ehk luuletusi kirjutamas

Mõtelda on mõnus, eriti rühmas. Tuletasime klassiga koos meelde Eesti sümbolid ja rühmas püüdsime neid põimida riimidesse. Vot, mis välja tuli!

Kodumaa

Lipuvarda tipp on meil väga pikk.
Seisab sirgelt nagu tikk.
Kolm lõvi ühes reas,
Eesti riik on ülihea.
Rukkilill meil kasvab põllul,
räik räägib heal sõnul.
Pääsuke lendab üle pea.
Tuju tal on väga hea.
Paekivi kõva on,
tema peal hüppab konn.
Eesti keel on kodukeel,
inimestel hea on meel.

Otto, Meriel, Patrik


Sini-must-valge

Suitsupääsuke siin siristab ja
rukkilill kiristab.
Sini-must-valge meil lipp,
vapp kolme lõviga
meie Eestimaad valvavad.
Ja räim meil kodumaal rahus puhkab.

Elisabeth, Uku, Victoria

Kodumaa

Üks sinimustvalge lipp
hõljub terve Eestimaal.
Lipul ilusad värvid on
ja suitsupääsuke värviline on ka.
Meil vapil on kolm lõvi,
kes valvavad meid surmani.
Oh isamaa, mu õnne ja rõõm,
kui armas oled sa.

Helena, Max


Mu isamaa

Mu isamaa must ja valge,
sinine on kõige ees.
Meil on lipuvärvid selged,
puna palgel, rõõmus meel.
Eestimaa on meie kodu,
Eestimaa on armas meil.
Üldse pole halb see kodu.
Isamaa on armas meil.

Kristian

Kodumaa

Minu kodumaa on puhas ja valge,
meie lipuvärvid on sini-must-valge.
Meil on ka oma rahvuslill,
selle nimeks rukkilill.
Eestimaa on ilus maa ja
meile meeldib siin elada.

Maria, Ken, Vincent

Meie ilus kodumaa

Vapp meil kena, lipp on ka.
Vapp on kolme lõviga ja lipp on kolme värviga
ja räim meil puhkab rahuga.
Pääsulind on punapõskne.
Emakeel meil ilus on ....

Britt, Roland, Paula, Mattias